دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1403 - 00:30

هفته بیست و هفتم لیگ برتر| استقلال محکوم به برتری مقابل فولاد؛ ویسی به دنبال انتقام از نکونام!

هفته بیست و هفتم لیگ برتر| استقلال محکوم به برتری مقابل فولاد؛ ویسی به دنبال انتقام از نکونام!
استقلال در حالی به دیدار فولاد خوزستان می‌رود که توقف در این بازی به منزله واگذاری صدر جدول به پرسپولیس در فاصله سه هفته تا پایان لیگ برتر است.
کد خبر : 910780

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های استقلال و فولاد خوزستان در چارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ فردا در ورزشگاه آزادی به دیدار هم خواهند رفت.  

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که استقلال نیاز مبرمی به کسب پیروزی برابر حریف سرخپوش خوزستانی دارد. آبی‌پوشان پایتخت با ۵۷ امتیاز در رتبه دوم قرار دارند و پرسپولیس با ۵۹ امتیاز صدرنشین است؛ بنابراین توقف در این بازی به منزله از دست رفتن صدر جدول برای جواد نکونام و شاگردانش خواهد بود. این موضوع حساسیت بازی را برای استقلال افزایش داده و آبی‌ها که از حمایت هواداران خودی بهره می‌برند، با تمام توان تلاش خواهند کرد تا بتواند جایگاهی را که از دست دادند پس بگیرند.

جواد نکونام برای بازی با فولاد نمی‌تواند از صالح حردانی و روزبه چشمی به دلیل محرومیت استفاده کند و کوین یامگا و مهدی مهدی‌پور هم تا پایان فصل غایب خواهند بود. البته سرمربی آبی‌پوشان پس از غیبت رافائل سیلوا و آرمین سهرابیان در بازی‌های اخیر، از این دو مدافع میانی خود که دوران مصدومیت را سپری کرده‌اند می‌تواند استفاده کند. ضمن اینکه مهدی هاشمی نسب هم اجازه حضور روی نیمکت استقلال را در این بازی و بازی بعدی ندارد وامید حامدی‌فر می‌تواند در فهرست تیم باشد.

در سمت مقابل فولاد خوزستان که یک بار سابقه سقوط از لیگ برتر را دارد با وجود آنکه دو بار فاتح این تورنمنت شده، در وضعیت بغرنجی قرار دارد. سرخپوشان خوزستان با ۲۲ امتیاز در رده پانزدهم هستند و شکست برابر استقلال باعث می‌شود تا این تیم در سه هفته پایانی در وضعیت وخیم‌تری قرار بگیرد. حضور عبدالله ویسی هم نتوانسته فولاد را از خطر سقوط نجات دهد و این مربی که موفق شده استقلال خوزستان را قهرمان لیگ برتر کند و فصل قبل هم صنعت را از سقوط نجات داد، برای آنکه تیم مطرح خوزستان را در لیگ برتر نگه دارد می‌بایست برابر استقلال نتیجه بگیرد.او در این دیدار جفرسون باهیا را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت.  

نکته قابل توجه در مورد ویسی و نکونام حضور هر دو مربی در فولاد خوزستان است. یک بار ویسی جانشین نکونام در فولاد خوزستان شد و از ابتدای فصل هدایت این تیم را بر عهده گرفت اما نتایج نه چندان خوب فولاد در آن فصل باعث شد تا نکونام دوبارهبه فولاد بگردد و بعد از شش هفته جای ویسی را بگیرد. حالا ویسی خوزشتانی به دنبال اعاده حیثیت مقابل نکونام هم هست و به نوعی قصد دارد از کسی که بعد از شش هفته در فولاد جانشینش شده انتقام بگیرد.

دو تیم تا به حال ۵۴ بازی برابر هم برگزار کرده‌اند که ۲۸ بار استقلال و ۱۲ مرتبه فولاد پیروز شده‌اند و ۱۴ بازی هم با تساوی خاتمه پیدا کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته